Vakantie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Na drie toch wel drukke en vermoeiende week school, vol met nieuwe indrukken en een hoop dingen die we hebben gedaan was het tijd voor de vakantie! Een hele week geen school en dus, met z’n zessen naar het noorden van Thailand! Een week lang cultuur, natuur, mensen ontmoeten en heel veel leuke dingen meegemaakt!

Vrijdag begon ons avontuur, ’s avonds om 7h met de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai, 14 uur. Ruim op tijd gingen wij op pad, we zouden met z’n achten met de trein gaan, 2 studie genootjes gingen met dezelfde trein en dus om taxi’s te kunnen delen gingen we met z’n 10en op pad naar het station. In de straat bij school was het mega druk, het stond helemaal vol met taxi’s, maar helaas, allemaal zaten ze vol. Het was de combinatie van Chinees nieuwjaar en een graduation op school van 4000 studenten wat het bijna onmogelijk maakte om taxi’s te kunnen vinden.
Ik zat gelukkig vrij snel met Ellen en Roos (en al onze treinkaartjes) in de taxi naar het station. Daar kwamen we een beetje gestrest maar ruim op tijd aan dus wij zaten lekker op het goede perron op de trein te wachten toen het telefoontje kwam… De rest van de groep zou de trein niet gaan halen, ze hadden namelijk nog steeds geen taxi. Toen besloten we dat zij een station na het station waar wij in zouden stappen maar wat wel dichter bij school lag in zouden stappen. Dus wij de trein in, spullen neergelegd en daar gingen we.
Bij het volgende station konden wij ze nergens vinden en ze kwamen maar niet naar ons toe, ondanks dat ze wisten waar wij zaten, maar het bleek dat ze in eerste instantie de trein niet in mochten omdat ze geen kaartjes konden laten zien, want die hadden wij.. uiteindelijk hebben ze in een rijdende trein moeten springen om mee te mogen, ons gevonden, op de foto met de politie agenten die onze kaartjes controleerden en wij zaten allemaal weer rustig in de trein, Chiang Mai, hier komen we!

Slapen in de nachttrein viel mij uiteindelijk enorm mee, het bedje was klein en te kort voor mij, maar ik heb prima kunnen liggen, een boek gelezen, muziek geluisterd en ook nog een paar uurtjes geslapen. Het is af en toe even je neus dicht houden als de wc deur open gaat, je oren dicht houden als de Thaise buurman over z’n nek gaat bij het tandenpoetsen en even je ogen dicht houden als de zoveelste kakkerlak langs of door je bed komt lopen.

Om 9h kwamen we in Chiang Mai aan, lekker ontbeten daar en naar ons hostel gereden, hier konden we gelijk inchecken. We hadden een 6 persoons dormitory, en hier lagen we met z’n 6en, dus dat was helemaal prima. Verder was het een leuk hostel met behulpzame en vriendelijke mensen.

Zaterdag overdag hebben we verder verschillende Thaise tempels bezocht, over de markt gelopen, lekker geluncht en verder lekker rustig aan gedaan. In de middag splitsten we op, omdat een aantal met een scooter naar een tempel wilden, ik met twee anderen wilden er niet met een scooter heen, dus wij besloten een taxi te pakken en naar diezelfde tempel te gaan. Helaas begreep onze taxi chauffeuse niet echt wat we wilden, en dus werden we in de middle of nowhere afgezet bij een mini tempel die niet echt bedoeld was voor toeristen, de taxi reed weg, en daar stonden we dan.
Vrij snel hadden we door dat het niet echt de bedoeling was dat toeristen deze tempel zouden bezoeken, en dus zijn we maar een stukje richting ons hostel gelopen en lekker op een terrasje wat zitten drinken.

Het was aan het einde van de dag een hele geruststelling dat de andere helft van de groep, die scooters wilden huren en ook naar die tempel wilden gaan, niet eens een scooter hebben weten te huren en dus ook die tempel niet hebben gezien.
Na het eten zijn we naar verschillende tentjes geweest, enorm gezellig gekletst met drie Zweedse meiden die aan het backpacken zijn en iets later dan gepland gaan slapen.

Na het Ziplinen zondag stond maandag die eerder gemiste tempel toch echt op het programma. Poging 2. Nu wel met z’n zessen drie scooters gehuurd en lekker op pad gegaan Allereerst de tempel gezien, enorm toeristisch dus we waren snel weer weg, en verder de hele dag lekker wezen toeren. Heel veel mooie natuur gezien, gezwommen bij een waterval en na het laten plakken van een lekke band, weer lekker naar huis. ’s Avonds gegeten bij hetzelfde restaurantje als de dag ervoor, want daar is onze groep goed in,helaas, meerdere avonden bij hetzelfde restaurant eten in plaats van nieuwe dingen proberen. Maar eerlijk is eerlijk, wel beide avonden heerlijk gegeten.

Dinsdag was het alweer tijd om de spullen in te pakken en naar Pai te gaan, met een busje werden we opgehaald om in drie uur, via 762 bochten naar dit kleine dorpje in de bergen te rijden. Het was een beproeving op onze magen (ik was blij dat ik voorin zat), iedereen was toch wel redelijk misselijk en we waren blij dat we er waren. Eenmaal daar zijn we naar onze bungalow gelopen, we hadden een huis met twee slaapkamers voor drie personen, wij hadden een badkamer en suite en daarnaast was er nog een badkamer, extra wc en een buiten douche, een grote woonkamer en een plekje om te zitten zowel voor als achter het huisje, heel erg leuk!
’s Avonds weer het dorpje in, heerlijk gegeten, gedronken en het erg gezellig gehad met andere Nederlanders een aantal backpackers waarvan ik eigenlijk niet eens weet waar ze vandaag kwamen. Pai is een erg klein dorpje waar je met name naartoe gaat voor de mooie natuur en om andere backpackers te ontmoeten, echte locals zijn er bijna niet.

Na een enorm gezellige avond dinsdag, besloten we woensdag op te splitsen en apart op pad te gaan. Samen met Ellen heb ik een scooter gehuurd en zijn we gaan toeren. We hebben eerst vooral wat meer de toeristische plekjes bezocht en daarna nog twee watervallen bezocht, een olifanten tocht voor de volgende dag geboekt en verschillende mooie uitzicht punten opgezocht. Ik vond het heerlijk om even een dagje niet met 6 mensen op pad te zijn, en even rustig met z’n tweeën kunnen doen wat we wilden doen.

Donderdag stonden als eerste de olifanten op het programma, eerst gingen we een ritje maken op de rug van de olifant, niet in een stoeltje maar echt op z’n rug, dit vond ik leuk voor 1x, het is een beetje hetzelfde idee als paardrijden. Daarna gingen we met ze zwemmen en badderen, dit was echt super leuk en daarna gingen we varend op een vlot van bamboe over een riviertje varen waarbij we echt Thailand gezien hebben zoals je je Thailand voorstelt, echt een super leuke en relaxte ochtend.

In de middag hebben we de rest weer opgezocht om met z’n allen naar een waterval te gaan en in een hot spring te zwemmen, een hele mooie zonsondergang gezien op het hoogste punt van Thailand en lekker gegeten met de groep. Ook was het erg gezellig om weer samen op pad te gaan.

Vrijdag was het weer tijd om terug te gaan naar Chiang Mai en vanaf daar verder naar Chiang Rai te gaan, dat vond ik erg jammer. Pai is een enorm relaxed, gezellig en sfeervol plekje met alleen maar backpackers, dat maakt het super makkelijk om mensen te ontmoeten en daarom had ik er nog wel een paar dagen langer willen en kunnen blijven.

Vrijdag avond in Chiang Rai hebben we niet veel meer gedaan dan lekker eten en wat gedronken en zaterdag begonnen we met de hotspots van de stad. Een enorm grote witte tempel, heel apart en heel anders dan alle andere tempels die we tot nu toe gezien hebben, er hingen hier allemaal doodskoppen in bomen en een soort enge beelden stonden langs de paden in plaats van boeddha afbeeldingen die je in andere tempels altijd ziet. Na nog een toeristische attractie was het tijd om naar het vliegveld te gaan, maar natuurlijk, geen 1 taxi te vinden om ons naar het vliegveld te kunnen brengen, en het was te ver om het te kunnen lopen. We zijn maar langs de weg gaan lopen om te proberen een lift te krijgen. We kwamen een Engels echtpaar tegen die een deel van ons naar het vliegveld kon brengen, en tegelijkertijd een taxi waarmee de rest naar het vliegveld kon, dus wij in de auto, gezellig met die mensen gekletst en die hebben ons helemaal naar het vliegveld gebracht, super lief. Dus toen waren we op tijd op het vliegveld om weer naar Bangkok te vliegen.

Zaterdag avond weer in het warme, benauwde, stinkende Bangkok aangekomen, het weer hier heb ik zeker niet gemist. Zondag hebben we allemaal heel rustig aan gedaan, alle kleren gewassen en lekker uitgeslapen. Zondag avond was het voor de laatste keer feest, het was 1 maart, wat betekend dat we de eerste echte volle maand weg waren, en dus dat we, volgens eerder gemaakte afspraak, voor de eerste keer Europees mochten eten! En we hebben het er flink van genomen, waar we normaal een biertje of flesje water met kip en rijst of een bordje noodles naar binnen werken. Kwamen hier de voorgerechten, hoofdgerechten, extra frietjes en glazen wijn op tafel! Van het geld dat we moesten betalen hadden we ook bijna een hele week kunnen eten, maar het was het 100% waard! Maar eerlijk is eerlijk, de gewone kip met rijst gaat er nu ook weer prima in!

Hele dikke zoen uit het warme Bangkok, ik ga weer lekker naar school en me opmaken voor het midterm exam wat eraan zit te komen!

ps. Ik zal snel proberen ook foto's op facebook te zetten, ivm met het slechte internet hier weet ik niet of het lukt om ze op de blog erbij te zetten.

Kus! Milou

• 03 Maart 2015 - 16:51

Jeannette:

Hoi Milou,
    Wat heb je weer een prachtig verhaal geschreven.
    Fijn om te lezen en te weten dat het goed met je gaat.
    Geniet nog met alle lieve mensen om je heen.
    Ps. Je ouders hebben inmiddels het krediet weer aangevuld,
    Ik begrijp dat het hard gaat