Bijna vakantie! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Bijna vakantie! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

13 Juni 2015 | Indonesië, Denpasar

Hoi Allemaal!

Mijn vorige verslag is alweer een tijd geleden, ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad om weer een update te geven.

Ik zal jullie even kort bijpraten over de laatste tijd.

Drie weken geleden alweer ben ik met een aantal meiden middenin de nacht vertrokken om de vulkaan Batur te gaan beklimmen. Om 02:00 werden we opgehaald in het hotel en gelijk in het busje kregen we een ontbijt pakketje. Wij dachten dat het de bedoeling was om dat op te eten, dus wij zaten om 02:30 lekker in de bus van onze broodjes ei te genieten. Om 04:00 kwamen wij bij de vulkaan aan, en na de ontmoeting met onze gidsen vroegen ze ons gelijk of we ook ontbijt hadden mee kregen. Aha momentje, het was niet de bedoeling dit al op te eten dus. Maar gelukkig hadden wij ons zelf ook voorzien met bananen en snickers dat het niet zo erg was dat we het ontbijt al hadden gehad.
Om 04:15 begonnen we aan de klim, het was best druk dus we stonden regelmatig in de file, daarnaast moesten we zelf ook best regelmatig even pauze nemen. Het was ongeveer een klim van 1,5h naar het basis punt van 1300 meter hoogte. Dit was klimmen en klauteren, losse stenen, hoge opstappen en alleen maar rotsen. Om 5:45 ongeveer waren we bij het basis punt, vanaf waar het nog ongeveer 30 minuten zou duren naar de helemaal top, maar ook de zon zou al over ongeveer 35 minuten opkomen. Doorlopen dus. Het laatste stuk was wel echt het aller zwaarste stuk, door veel mul zand en vrij steil omhoog. Op verschillende momenten vond ik het wel leuk geweest en wilde ik wel blijven om de zonsopgang op die plek te bekijken, maar met z’n allen hebben we het gelukkig helemaal gered tot op de top, voor de zon op kwam. Gelukkig was het het 100% waard. Toen ik bovenop was, en het prachtige uitzicht boven de wolken zag, was ik eigenlijk alweer vergeten hoeveel moeite het had gekost om boven te komen. Ruim 1,5h lang hebben we boven gezeten, genoten van de zonsopgang en van het verdere uitzicht, onder andere op de grote krater van de vulkaan.
De dag erna, zondag, werden we wederom vroeg opgehaald voor een fietstocht door Ubud, rijstvelden en wooncommunities van de Indonesische locals. We begonnen de dag weer bij de Batur vulkaan, deze keer om daar te ontbijten. Toen gingen we naar een farm waar ze verschillende kruiden, theesoorten en koffies verbouwen, om zowel te zien hoe het in z’n werk gaat als om natuurlijk te proeven. In de middag gingen we fietsen, alhoewel het op een paar lichte heuvels na meer remmen dan fietsen was omdat het grootste gedeelte redelijk stijl afliep. De dag sloten we af met een lekkere lunch voordat we weer terug naar het hotel werden gebracht.

Inmiddels hebben we al twee hele gezellige afscheidsfeestjes gehad, de eerste mensen vertrekken al binnen 1 week weer naar huis en dan zit onze tijd samen er hier op. Het wordt wel met de hele groep steeds gezelliger en iedereen gaat super gezellig met elkaar om. Super jammer om straks afscheid van iedereen te moeten nemen! Wij moeten nog twee dagen hard aan de bak voor school. Maandag hebben we de eindpresentatie en moet ons verslag ingeleverd worden, dan zijn we helemaal klaar!! Dan ga ik nog bijna twee weken op Bali genieten, waarschijnlijk nog een uitstapje naar een ander eiland maken en nog even flink bruin worden.
Vandaag (Zaterdag) over twee weken verlaat ik Bali om via Bangkok naar Honk Kong te vliegen! Ook hier heb ik echt heel erg veel zin in. Ik ben erg benieuwd naar zo een andere grote stad in een heel ander land dan Thailand of Indonesie. En vervolgens, 2 juli, land ik alweer op Schiphol en zit het avontuur van het afgelopen half jaar er alweer op. Maar daar wil ik nu nog niet over nadenken. Eerst nog even hard werken voor school, en daarna heel hard genieten!!

Dikke kus!


  • 14 Juni 2015 - 18:34

    Mirjan:

    Hee Milou, geweldig om je reisverslag weer te lezen. Veel succes met de eindpresentatie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 07 Dec. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 7745

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 15 Juli 2015

Minors in Thailand & Bali 2015

27 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Kenia 2012

Landen bezocht: