Hoe het begon - Reisverslag uit Hattem, Nederland van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Hoe het begon - Reisverslag uit Hattem, Nederland van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Hoe het begon

Door: Milou van Regteren

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 December 2011 | Nederland, Hattem

Op een normale schooldag in september liep ik door de aula en werd mij de vraag gesteld of ik wel even drie weken mee wilde naar Kenia om onwikkelingswerk te gaan doen. Tuuurlijk, zei ik natuurlijk direct..

Ik heb er eerst wel een nachtje over moeten slapen, maar ik wilde wel heel erg graag mee. Nu mijn ouders nog. Dit wordt een hele opgave dacht ik al. Mijn moeder was eigenlijk direct enthousiast! Ze vond dat ik het moest doen maar 'we hebben het er nog wel over' zei ze. Nu mijn vader.. 'Gôh, pap. Hoe zou je het vinden als ik in de zomervakantie drie weken naar Kenia zou gaan om ontwikkelingswerk te doen? Ik ben gevraagd door Loes of ik mee wil en het lijkt me wel wat!' 'komt niets van in!' was zijn eerste reactie.
Ik wist dat het lastig zou worden dus ik had nog zeker hoop. Na een aantal dagen er niet over gepraat te hebben begon ik er weer eens over en ook m'n vader werd enthousiaster. Toen de tijd een beetje begon te dringen en we niet heel veel tijd meer hadden om ons op te geven mocht ik dan ook naar Kenia! Wat was ik blij!

Met een groep van 20 mensen hebben we ons opgegeven en op 5 december hoorden we - onofficieel maar wel van een betrouwbare bron - dat wij naar Kenia mochten! Wat een leuk sinterklaas cadeau! In het begin - en nu nog wel - vond ik het erg spannend en eng maar ik begin het nu echt super leuk te vinden.

Woensdag 7 december hebben we een overleg gehad en er zijn leuke dingen bedacht om geld op te halen. We moeten allemaal €760,- sponsorgeld bij elkaar halen. Dit is een hele opgave maar er zijn leuke ideeën opgekomen. Heeft u een goed idee om geld op te halen? Laat het weten! Alles is welkom!

Ook ga ik mijn rekeningnummer hierop zetten, als u mij wilt sponseren kunt u dat doen!
Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat veel mensen mijn verhalen gaan lezen!

Heel veel liefs,
x Milou!

  • 07 December 2011 - 19:32

    Anoniem:

    ah leuk zeg dat je dit gaat doen! Heel veel succes.

  • 07 December 2011 - 19:52

    Eva:

    Oh Miel, zo super leuk dat je dit gaat doen! Ook leuk dat ik je via dit blog kan volgen. Bereid je maar voor op rijst, schattige Keniase kindjes en koude douches!!! Waar ga je eigenlijk vrijwilligerswerk doen? Op bassischolen en weeshuizen? ;-) Liefs Eva

    Ps. Leuk geschreven trouwens. Kan niet wachten tot ik alle verhalen ga horen!

  • 07 December 2011 - 20:33

    Milou Van Regteren:

    Hee Evaa!
    Dankje voor je reactie! We gaan volgens mij met name helpen op scholen en we gaan ook lessen volgens met die kindjes!
    XX

  • 12 December 2011 - 08:13

    Marco Van Regteren:

    Milou,
    Geweldig initiatief van jouw. Wij zijn trots dat je dit gaat ondernemen. Je kunt op onze support rekenen.
    Uiteraard gaan wij jouw volgen !

    Groet,
    Mirjan en Marco +kids

  • 12 December 2011 - 11:01

    Jeannette:

    Hoi Milou,
    Geweldig hoor, wat een mooi vooruitzicht om naar Kenia te gaan en dan niet alleen voor vakantie maar iets te kunnen beteken voor de bevolking en dan voornamelijk voor kinderen. Die vader van je, hij is volgens mij over bezorgd vandaar die reactie.Trek het je niet aan hoor.
    Begreep van je moeder dat we niet direct geld over hoeven te maken maar dat je langs komt met acties. We wachten dan ook even af en horen van je. Succes!

  • 13 December 2011 - 16:49

    Lisanne:

    Hee!
    Leuk verhaal! Nu heb ik m wel gezien, leuk joh!

    xxx

  • 16 December 2011 - 09:01

    Giselle:

    Helemaal geweldig Milou en helemaal mooi dat het reisvirus in de familiegenen blijft :-)))

    Tot gauw!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 07 Dec. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 7950

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 15 Juli 2015

Minors in Thailand & Bali 2015

27 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Kenia 2012

Landen bezocht: