Lost in Paradise! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Lost in Paradise! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Lost in Paradise!

Blijf op de hoogte en volg Milou

17 Mei 2015 | Indonesië, Denpasar

Hoi Hoi!

Mijn vorige reisverslag is alweer een veel te lange tijd geleden, inmiddels hebben we al vier weken school gehad en ook een vakantie week, dus heel wat bij te praten!

De eerste twee weken op Bali waren een beetje jammer. Waar we eerst dachten in het pure paradijs aangekomen te zijn, is Bali toch niet alleen maar paradijs, moeten we wederom veel voor school doen en het heeft de eerste paar weken echt alleen maar geregend, het regenseizoen liep een beetje uit volgens de locals.

Het eerste weekend op Bali hebben we gesurft, aan het strand gelegen en de wegen hier een beetje verkend. Ik ben echt dramatisch slecht met m’n richtingsgevoel, dus het duurde wel even voordat ik de weg naar het strand in m’n eentje kon vinden, vandaar ook (regelmatig) lost in paradise. Eigenlijk doen we hier alles op onze scooters, veel makkelijker, sneller en goedkoper dan alles met een taxi te moeten doen.
Het weer viel dit weekend nog mee, redelijk wat zon en de regen viel mee.

Het tweede weekend op Bali ben ik met Linda en Kirsten naar Nusa Lembongang geweest. Een heel klein eilandje voor de kust van Bali. Na ongeveer 30 minuutjes op de boot kwamen we aan en nadat we scooters hadden gehuurd, zijn we over het eilandje gaan rijden. Wat bleek, al na een kwartiertje op de scooter waren we van de ene naar de andere kant gereden, zo klein dus. We vonden een leuk huisje waar we konden slapen om vervolgens weer op de scooter te stappen. We hebben rondgereden op het eiland, geluncht met prachtig uitzicht en vervolgens op Dreambeach geweest, een mooi strand, waar we niet konden zwemmen, mede door het minder goede weer waren de golven heel erg hoog en gevaarlijk. Gelukkig was hier een hele mooie bar met zwembad op de heuvel achter het strand, wat betekende dat we de hele middag lekker op zitzakken hebben gelegen, gedronken en van het uitzicht genoten. In de middag begon het weer te betrekken en we wilden droog thuiskomen met de scooters, helaas is dit niet gelukt want toen wij op de scooter stapten begon het keihard te regenen. Helemaal drijfnat kwamen we bij ons huisje aan. Onder een paraplu opzoek naar een eettentje en naast de regen is er op het eiland niet echt een nachtleven, dus we zijn maar lekker vroeg naar bed gegaan. Zondag zouden we met de late boot terug naar huis gaan, maar en we moesten nog flink aan de bak voor school, en het weer werkte niet mee, dus besloten we aan het einde van de ochtend het eiland alweer te verlaten om terug naar ons hotel te gaan.

Het weekend van 1 mei was het dan eindelijk zover, papa en mama kwamen op Bali aan! Vrijdagmiddag heb ik ze opgehaald vanaf het vliegveld en we zijn gelijk met een chauffeur naar hun eerste hotel in het oosten van Bali gereden. Een heel mooi resort met goed eten, strand en een mooi zwembad. Na drie maanden vond ik het super leuk om ze weer even te zien en heel gezellig om bij te praten en samen dit land te zien. Zaterdag hebben we lekker aan het zwembad gelegen, helaas begon het ook in de middag weer te regenen en hebben we verder in het huisje en de bar gezeten. Zondag zat het weer gelukkig de hele dag mee, en hebben we een toeristische tour in de omgeving gedaan. We begonnen bij een zout winning, waar ze zee water gebruiken om zout te winnen en te verkopen. Daarna gingen we naar een soort tempel waar veel locals kwamen om offers te brengen en te bidden. Het was een soort binnenplein tegen een rots aan, met hoge torens en mooie beelden. De rest van de middag hebben we voornamelijk heel erg veel rijstvelden gezien. Alles is hier enorm groen en op een berg heb je prachtige uitzichten over rijstvelden die als grote trappen van de heuvel aflopen. We hebben lunch gehad tussen de rijstvelden en verschillende uitzicht punten bezocht. Ook hebben we nog een weverij bezocht waar ze doeken en sjaals maken en een soort boerderij waar ze heel veel kruiden verbouwen en waar ze ook koffie maken, gewone koffie maar ook de civet kat koffie, de koffie waarbij een soort kat de koffie bonen eet en uitpoept, en dat wordt dan schoongemaakt en gebrand om koffie te maken, het schijnt een hele goede speciale smaak te geven.
Zondag avond ging ik terug naar het hotel, want ik moest weer naar school, en papa en mama gingen dinsdag door naar hun volgende bestemming.

Ik had na maandag al vakantie, dus daar moest goed van genoten worden. Papa en mama hadden hun plannen al klaar, dus besloot ik om met Ellen en Roos naar de Gili eilanden te gaan. Woensdag ochtend vroeg gingen we daarheen en eenmaal aangekomen zag ik het gelijk, dit is het echte paradijs wat je verwacht als je naar Bali gaat! We zochten een leuke plek om te slapen en eindigden in een huisje voor ons drieen (Lees 1 hok van 5 bij 5 ongeveer) met een buitendouche en wc. Woensdag hebben we verder lekker op het strand gelegen en in het water gesnorkeld, wat dat kan daar heel goed, en aan het einde van de middag genoten van het happy hour in een van de restaurants. Na het diner zijn we gaan douchen om daarna nog even het nachtleven van Gili Trawangan te verkennen, maar we waren moe van de lange dag en zijn in slaap gevallen. De volgende ochtend ging Ellen duiken en aangezien Roos en ik al erg vroeg wakker waren van een haan die ongeveer naast ons huisje de hele ochtend heeft lopen kraaien, zijn wij gaan ontbijten en via alle winkeltjes naar de duikschool van Ellen gegaan om haar daar op haar te wachten. We wilden daarna naar de twee andere kleine eilandjes, maar helaas waren alle publieke boten al weg. Een privé boot vonden we wat te duur dus besloten we een fiets te huren (scooters of auto’s kennen ze niet op die eilanden, alles moet lopend, met de fiets of met paard en wagen) en het eiland te gaan verkennen. Het duurt ongeveer 1,5uur om op de fiets het eiland rond te fietsen, wij hebben er denk ik 6 uur over gedaan omdat we bij elk kraampje waar ze armbandjes verkochten even moesten kijken en omdat we bij een strandtent prinsesheerlijk in de zon hebben liggen bakken in de zon. Na de nodige foto’s en een mooie zonsondergang onder het genot van wederom een heerlijke cocktail wezen douchen en omkleden om deze avond wel iets van het nachtleven van het eiland mee te krijgen. Helaas bleek het lichtelijk tegen te vallen, na een erg gezellige avond lagen we wel al om 11 uur in ons bed, ook lekker. De volgende dag ging Roos alweer naar huis en Ellen en ik gingen snorkelen, dus vroeg ons bed uit, nog even languit op het strand om vervolgens op de boot te stappen. Op drie plekken gingen we snorkelen, twee keer met name veel vissen en koraal gezien maar een keer gingen we in turtle point snorkelen, en zoals de naam al verraad, schildpadden, die hebben we gezien. Eentje lag op de bodem van de zee en was denk ik bijna 1 meter lang (in het water lijkt alles groter, het zou dus ook prima eigenlijk 30cm kunnen zijn) en eentje kwam helemaal naar boven tussen ons in zwemmen om vervolgens weer rustig naar beneden af te dalen, wauw!!

S’ Avonds hebben Ellen en ik, na onze zoveelste cocktails bij een happy hour, enorm succesvol meegedaan aan een beerpong toernooi, we schrokken ervan dat we ons eerste potje zo makkelijk wonnen en van schrik hebben we bij het tweede potje geen bal goed gegooid voordat onze tegenstanders al onze bekers al weg had gespeeld. Gênant. Ook deze avond lekker op tijd gaan slapen, want de volgende ochtend was het voor mij tijd om naar Bali terug te keren om papa en mama weer te zien.

Van zaterdag tot donderdag, mijn officiële vakantie week (studieweek om precies te zijn, dat studie is er alleen een beetje bij in geschoten) ben ik bij papa en mama geweest. Wat we met name gedaan hebben is aan het strand liggen, bij het zwembad liggen, eten en drinken. Het was super gezellig om weer even bij hun te zijn, bij te kletsen en te relaxen. Na het doei zeggen donderdag, terug naar mijn eigen hotel gegaan voor een gezellig avondje stappen.

Vrijdag heb ik de vakantie afgesloten bij Potato head, ik denk de bekendste beach club van Bali, lekker dagje in het zwembad en op onze bedjes gelegen, gegeten en gedronken (dat doen we geloof ik het liefste hier als ik mijn eigen blog zo terug lees) en mensen kijken.

Nu begint het serieuze leven weer, papa en mama zijn weer thuis, school gaat weer beginnen, er moet nog heel veel gedaan worden, en het normale ritme komt weer terug na twee weken vakantie. Maar wat heb ik ervan genoten!

Dikke kus!

• 17 Mei 2015 - 10:33

Giselle:

Geweldig leuk om te lezen,