Dag Nederland, Hallo Thailand!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Dag Nederland, Hallo Thailand!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Dag Nederland, Hallo Thailand!!

Blijf op de hoogte en volg Milou

01 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi !!

Wat heb ik al enorm veel meegemaakt in de afgelopen dagen! Ongelooflijk!
Donderdag ochtend zijn we door ongeveer 60 mensen uitgezwaaid op Schiphol toen we rond 9 uur, richting de douane gingen. Om half 11 vlogen we naar Singapore, opzich een prima vlucht, wel redelijk wat turbulentie en enorm lang maar het ging toch redelijk snel voorbij. Op Singapore hadden we iets meer dan een uur om de helft van de groep uit te zwaaien op hun vlucht naar Bali en daarna konden we zelf het vliegtuig in voor het laatste stukje naar Bangkok. In Bangkok moesten we enorm lang wachten voor de paspoort controle, we hebben ongeveer 1 uur in de rij gestaan, we zagen onze koffers al voorbijkomen op de band toen wij nog in de rij stonden. Eenmaal door de douane, koffers gepakt en naar het meeting point op het vliegveld om de rest te ontmoeten die voor ons was aangekomen. Zij bleken al drie uur op ons te wachten, terwijl wij al eerder waren aangekomen dan gepland. Dus iedereen was erg blij op het moment dat we in de bus naar het appartement konden gaan. We zouden er ongeveer 45 min over doen (werd natuurlijk 1,5 uur) maar toen waren we er!

Donderdag ochtend 05:00 opgestaan om naar Schiphol te gaan, en vrijdag ochtend rond 12uur waren we eindelijk in het appartement!

We hebben hier een prima kamer, het valt ons 100% mee na alle verhalen die we al over de kamers gehoord hadden. We hebben twee ruime 1persoons bedden, groot bureau, ruimte voor de koffers, grote kast, badkamer en balkon. Wij zijn helemaal tevreden.

Vrijdag middag zijn we met taxi’s naar een enorm winkelcentrum te gaan, daar zijn we in een supermarkt beland en van alles gehaald. Dekbedovertrekken (volgens de medewerkster van de winkel waren het dekbedovertrekken, het bleken matrashoezen te zijn) wc papier, shampoos, eten, drinken en handdoeken. Na ongeveer 2uur weer terug om s ‘avonds weer met een groepje te gaan eten in een van de straatjes in de buurt. Dit was een enorm avontuur. Alles wordt gewoon op straat gemaakt en op gammele stoeltjes hebben we witte rijst met kip gegeten. Dit was niet het lekkerste, maar we wisten wat we aten en het maakte het helemaal af dat op de muur naast ons 5 hagedissen zaten en aan de andere kant van de straat de ratten rondliepen. Genieten.

Van vrijdag op zaterdag hebben we prima geslapen, nog niet helemaal over de jetlag heen, maar wel besloten om naar Bangkok te gaan! Wat een enorme stad! Met z’n achten gingen we op pad. Met de taxi naar het station. Maar dit kan natuurlijk niet in een keer goed gaan, dus wij werden op het verkeerde station afgezet. Met de taxi naar het goede station en met de skytrain naar het centrum van Bangkok. Vanaf daar met een ferry naar Wat Pho gevaren, een enorme liggende Boeddha. Deze hele reis, voor ongeveer €1,50 pp.

Bij Wat Pho hebben we erg lang rondgelopen. Naast de indrukwekkende liggende Boeddha zijn er op hetzelfde complex heel veel tempels en mooie gebouwen. Hier hebben we een hele tijd rondgelopen, het was ook enorm druk, en veel foto’s gemaakt natuurlijk. Toen zijn we lopend richting Koh San Road gegaan, de straat van backpackers in Bangkok. Eerst op een straattentje wat gegeten (veel lekkerder dan wat de avond daarvoor bij het appartement hebben gegeten) en een heerlijke fruit shake gehad. De rest van de dag hebben we voornamelijk veel gelopen, gezeten op een terrasje, nog lekkerder gegeten en nog meer gelopen.
S ‘avonds moesten we nog weer terug, we wilden met de taxi van Bangkok naar het appartement, maar omdat het zo ver van Bangkok gelegen is wil geen taxi je nog zo laat wegbrengen. Dus uiteindelijk met een tuk tuk naar een groot station gegaan. Met z’n vieren zaten we opgepropt in de tuk tuk, en scheurden we door de straten van Bangkok. Een maximum snelheid kennen ze hier volgens mij niet, en of het stoplicht nou rood of groen is, ze rijden toch wel door, verder kennen ze hier ritsen of om en om invoegen ook niet, wie het verst doorrijdt zonder te remmen neemt voorrang. Maar wel weer iets wat we van onze bucketlist kunnen afstrepen!

Met de skytrain naar een station dichtbij ons appartement gegaan, vanaf daar konden we gelukkig wel nog een taxi naar huis krijgen, dus lekker naar huis gegaan, nog een drankje gedaan met de hele groep en uiteindelijk lekker gaan slapen!

Een enorm lange dag gehad, maar wel heel veel gezien en gedaan, super leuk!

Vandaag zijn we wezen shoppen en boodschappen gedaan (een badmuts gekocht en lekker op de campus gezwommen en verder lekker rustig aan gedaan!

Veel heb ik nog niet eens verteld nu, maar anders wordt het wel heel lang. Er zijn hier zo ongelooflijk veel nieuwe indrukken, het gaat zo anders dan in Nederland en alle Thaise mensen spreken enorm gebrekkig Engels, als ze al Engels spreken. Tot nu toe is het hier enorm leuk, vandaag scheen zelfs de zon! De eerste dagen was het alleen snikheet en bewolkte lucht, helemaal in Bangkok door alle smog.

Ik heb wifi op de kamer, maar doet het niet optimaal, en ik heb ook niet altijd mijn telefoon bij me, maar je kunt me altijd een berichtje sturen, ik zal er vroeg of laat op reageren!

Liefs,
Milou

• 01 Februari 2015 - 13:13

Anne Baarslag:

Wat een leuk verhaal! Zo te zien de eerste dagen al erg actief geweest. Succes maandag met je eerste schooldag en ik blijf je op de voet volgen. Dikke kus Anne

• 01 Februari 2015 - 13:56

Wieneke:

Shampoos gekocht?????

• 02 Februari 2015 - 09:41

Jeannette:

Hoi Milou,
    Fantastisch om te horen dat je het zo naar je zin hebt. En dan te weten dat het nog veel leuker wordt. Je paps en mams maar denken dat je misschien wel heimwee gaat krijgen. Nou echt niet. Stiekem denk ik dat ze super jaloers op je zijn. Ze kunnen niet wachten om dit allemaal (in de bejaarden versie dan) ook mee te maken. Af en toe een beetje studeren zal best gaan lukken met al die energie die je opdoet in dit geweldige land. Ik wens je heel veel plezier en succes. Blijf ons op de hoogte houden van je gezellige schrijven. 'T Ga je goed.
    Liefs ons uut Hoorne

• 02 Februari 2015 - 13:06