Wat een indrukken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Wat een indrukken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Wat een indrukken!

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi Allemaal!

Alweer een hele week en een weekend voorbij hier in het mooie Thailand! Gelukkig heb ik nog ongeveer 9 weken te gaan want na afgelopen weekend weet ik zeker dat Thailand nog heel erg veel mooie plekken heeft om te ontdekken!

Maar eerst even terug naar de week school, maandag hebben we de hele dag op de campus rondgelopen (dat kan makkelijk, aangezien er ongeveer 15 verschillende gebouwen zijn op de campus) en veel informatie over de module gekregen.
De campus is ongeveer 10 minuutjes lopen vanaf huis, want het appartementencomplex
begint al steeds meer een thuis te worden. Het is erg gezellig en zeker savonds zitten we vaak met een groep nog even buiten te kletsen.
De rest van de week hadden we elke dag wel een paar uur les en naarmate de week vorderde is me toch wel duidelijk geworden dat de minor nog best wel wat werk gaat worden. Dus ik heb mezelf voorgenomen om door de week druk met school bezig te gaan en de weekenden te gebruiken om vooral erg veel van Thailand te zien.

De afgelopen week zijn we met name druk bezig geweest verder met school, de kamers verder inrichten, ontdekken wat er allemaal te doen is en vooral nog wennen aan alles hier in Thailand. Want echt alles is anders.

Elke avond zijn we lekker uiteten geweest, op ongeveer 5 minuten loopafstand begint een straat met allemaal eettentjes, kleine (niet echt leuke) winkeltjes en om de 100 meter ongeveer een supermarkt. De eettentjes waar ik de eerste dag nog langsliep met de gedachte dat ze me daar nooit van m’n leven inkregen om te eten, alhoewel de meeste eettentjes bestaan uit een kraampje buiten met twee plastic tafels met krukjes eromheen, zien er nu al lekker uit en verschillende kraampjes hebben we al, meestal met succes, uitgeprobeerd. Alleen het pittige (lees: enorm scherp, het zweet breekt je aan alle kanten uit en de volgende 3 uur proef je gewoon helemaal niets meer) daar moet ik nog even aan wennen, maar, alles op z’n tijd!

Na de week goed doorgekomen te zijn, was het tijd voor het weekend! Het eerste weekend echt op pad in Thailand. We besloten met z’n zevenen, op pad te gaan naar Koh Samet. Samen met nog 5 anderen boekten we een busje om naar de plaats te rijden vanaf waar de boot naar het eiland zou gaan. Voor ongeveer €9,- pp zaten we drie uur lang in een klein busje om vervolgens voor €1,50 pp een half uurtje op de boot te zitten. Eenmaal op het eiland aangekomen had ik gelijk het gevoel van vakantie. We hebben scooters gehuurd, daar ging ik dan, op m’n eigen scooter. (pap & mam, het is allemaal goed gegaan, het was even wennen maar geen schaafwonden, niets gebroken en ook de scooter heeft het overleefd). Met de scooter zijn we het eiland over gegaan en kwamen we al snel bij verschillende mooie uitzichten over de zee. We waren op zoek naar een hostel, want we hadden van te voren niets geboekt. We kwamen terecht bij een oudere Canadees die met z’n vrouw een restaurant en een aantal kamers runde bij hun in huis. We hadden een prima kamer, met z’n allen op 1 kamer met maar 3 bedden. Dus met z’n 2en in een eenpersoonsbed, met z’n 3en in een tweepersoonsbed en twee op de grond. Verder hadden de eigenaren een dochtertje van een jaar of 3, die ons maar mega interessant vond. Vrijdagmiddag besloten om nog even naar het strand te gaan wat op loopafstand van het hostel lag, lekker gezwommen en als kleuters van de zee genoten. Maar om van de zee te genieten ben je nou eenmaal nooit te oud.

Vrijdag avond hebben we heerlijk gegeten in het hostel, de eigenaar bleek bekend te staan om z’n goede spareribs (op Thaise manier, echt westers eten heb ik nog niet gehad hier), dus dat moesten we proberen. Het kostte wat, maar het was ook erg lekker!

Vrijdag avond zijn we langs het strand gelopen om een leuk feestje op te zoeken, en dat is erg goed gelukt! We hadden al wat tips gekregen van de man van een hostel en barretje waar we wat gedronken hadden voorafgaand, en dus kwamen in een leuke bar terecht. Overal kon je neonverf pakken dus al snel waren we allemaal leuk geverfd met verschillende kleuren verf. Het nachtleven van Thailand, en met name de verschillende eilanden staan bekend om de buckets gevuld met cocktails die je kunt kopen dus ook dat hebben we maar meteen uitgeprobeerd.
Zaterdag hebben we gelijk de scooter gepakt om naar een heel mooi strandje te gaan, wit strand, blauwe zee, nog blauwere lucht en alleen maar palmbomen. Er lagen een paar dure hotels langs het strand maar het was niet heel erg druk gelukkig. We hebben lekker op het strand gelegen en gezwommen. Rond de middag hebben we de scooter weer gepakt om te gaan lunchen, de restaurantjes die bij het strand lagen waren niet helemaal geschikt voor ons studenten budget en toen hebben we gelijk ook maar snorkels gekocht om na de lunch op hetzelfde strandje te kunnen snorkelen. Ook dat was iets wat ik nog nooit gedaan had, dus kan ik samen met het scooter rijden van m’n bucketlist afstrepen.
In de middag lekker gesnorkeld en op het strand gelegen en toen hebben we een mooi uitzicht punt opgezocht om van de zonsondergang te genieten. Helaas was het een beetje bewolkt, maar nog steeds heel erg mooi! Natuurlijk als echte toerist de nodige foto’s genomen maar met name van het uitzicht genoten.

Ook zaterdagavond zijn we weer naar het strand gegaan voor een ander feestje, maar we waren allemaal redelijk afgetakeld van de drukke schoolweek dus redelijk op tijd gaan slapen om zondag weer terug naar huis te gaan!
Via het mega grote winkelcentrum om avond te eten, en daar in een supermarkt een bruin broodje te kopen, waar ik vanochtend enorm van genoten heb, waren we ook redelijk op tijd weer thuis. Lekker gedoucht om de laatste verf van me af te spoelen en op tijd gaan slapen om vanochtend weer fris en fruitig aan een nieuwe week school te beginnen!

Ik probeer het een beetje kort te houden, maar nog heb ik lang niet alles verteld, er gebeuren hier zoveel dingen! Nu gaan we met name de volgende weekendjes weg plannen, dus mocht je tips hebben?!
Ook probeer ik snel nog een keer wat foto’s online te zetten, maar om de wifi hier te gebruiken heb je enorm veel geduld nodig, en dat zorgt dus nog wel eens voor problemen.

Liefs en groetjes uit het mooie, warme en zonnige Thailand en tot het volgende verhaal!
X Milou


  • 09 Februari 2015 - 13:36

    Giselle:

    Volgend weekend magic mushrooms op Koh Samui? ;-0

  • 09 Februari 2015 - 14:55

    Milou Van Regteren:

    Haha nou Giselle, Ik hou het maar bij mn verjaardag vieren in Bangkok, met een biertje of cocktail, lijkt me een beter idee! :)

  • 09 Februari 2015 - 14:55

    Milou Van Regteren:

    Haha nou Giselle, Ik hou het maar bij mn verjaardag vieren in Bangkok, met een biertje of cocktail, lijkt me een beter idee! :)

  • 09 Februari 2015 - 14:55

    Milou Van Regteren:

    Haha nou Giselle, Ik hou het maar bij mn verjaardag vieren in Bangkok, met een biertje of cocktail, lijkt me een beter idee! :)

  • 09 Februari 2015 - 14:57

    Milou Van Regteren:

    Ik weet niet waarom hij dit nou drie keer plaatst, zal wel iets met het slechte internet en mijn gebrek aan geduld te maken hebben.

  • 09 Februari 2015 - 21:29

    Ben:

    Jij ongeduldig? Thais digitaal stotteren zullen we maar zeggen ;-). Leuk om te lezen dat je je maximaal vermaakt!! Groetjes vanuit Brussel, ik drink hier wel een pintje op jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 07 Dec. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 7767

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 15 Juli 2015

Minors in Thailand & Bali 2015

27 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Kenia 2012

Landen bezocht: