Birthday in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Birthday in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Birthday in Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Milou

16 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

De tweede hele schoolweek en het tweede echte weekend in Thailand is alweer voorbij! En wat is het ongelooflijk snel gegaan!

De schoolweek zelf was niet zo interessant om een heel verhaal over te schrijven. Wel is het best wel veel, niet heel moeilijk en gelukkig meestal erg interessant.

Woensdag was het tijd om er even tussenuit te gaan, met een hele groep zijn we met taxi’s naar Bungalow gegaan, een soort kroeg/café/ontmoetingsplaats voor thaise mensen. Het was gedeeltelijk overdekt, stond helemaal vol met tafels en stoelen en ook helemaal vol met thaise studenten.
We hebben gezellig met een grote groep Nederlanders gezeten, geklets en gedronken. Nadat Kirsten en ik even op onderzoek uitgingen, kwamen we in een vrij grote club uit wat er ook nog bij hoorde. De rest van de groep snel opgehaald en nog een tijd gezellig gedanst, gedronken en los gegaan met allemaal thaise studenten. Wij deden overigens rustig aan met de drank, we moesten de volgende dag wel weer naar school, maar de thaise mensen doen hier niet zo moeilijk over. Het is heel normaal als vier mensen aan een tafel staan en ‘even’ een fles wodka achterover slaan.
Ook gaat hier alles om stipt 2h dicht, dus lekker op tijd de taxi gepakt en gaan slapen.

Zaterdag ochtend (heel vroeg) moesten we opstaan om naar een floating market te gaan met iedereen die hier nu vanuit Nederland is. De avond ervoor lag ik ook pas na 12en in bed omdat Rene jarig was zaterdag, dus was even een lastige ochtend. Na 2h in de bus (liggen slapen) kwamen we aan bij de opstap plaats van de bootjes. Met vier meiden en een stuurman die peddelde ging we op weg. Eerst een stukje varen langs huizen en groen, dit was al best leuk, en lekker in het zonnetje.
We gingen onder een grote mooie brug door waarop stond “Welcome to the floating market” dus ik dacht, nu gaat het beginnen. Maar nee, we moesten nog onder een heel klein vervallen bruggetje door en daar toen begon het.
Aan beide kanten van het water (en op het water in bootjes) waren kleine winkeltjes en kraampjes. Vanuit de boot kon je van alles kopen, maar met name (hele dure) souvenirs en eten. Verder was het water super smal, en het was mega druk. Dus regelmatig lagen we even vast in het water omdat er een andere boot wilde inhalen. De boot was zo smal dat je maar in je eentje op het bankje kon zitten, dus we zaten allemaal achter elkaar, een soort lange houten kano. in het water konden maximaal 4 bootjes naast elkaar liggen, meer paste er niet. Zoals echte toeristen doen, hebben we met name veel foto’s gemaakt, en alleen een kokosnoot gekocht omdat dat er toch wel een beetje bij hoort hier. Helaas vond ik het echt niet te drinken, dus dit was mijn eerste en laatste kokosnoot.

Na dit avontuur gingen we door naar de hoogste stoepa van Thailand. Een enorm groot een hoog ding (175 meter hoog). Wat Phra Pathom Chedi was de naam van dit bouwwerk. Het is een hoog, massief, klokvormig stenen gebouw, en het is een boeddhistische tempel. (deze informatie komt recht uit mijn reisgids, aangezien ik van het gebouw zelf behalve de buitenkant weinig gezien heb. We hadden helaas niet zoveel tijd om rond te kijken, en we moesten ook nog lunchen, dus snel een rondje eromheen gelopen en gegeten om vervolgens weer in de bus te stappen naar Bangkok!

In Bangkok zijn we naar ons hotel gegaan, omgekleed een lekker op een terrasje een drankje gedronken. Omdat Rene jarig was, en ik om 12 uur jarig zou zijn hebben we onze beste outfits aangetrokken en lekker uit eten geweest.
Na het eten, op Khao San Road een drankje gedronken en in de taxi gestapt om naar een skybar te gaan. We hadden een hele mooie skybar uitgezocht om om 12uur daar mijn verjaardag te vieren, helaas was het natuurlijk valentijnsdag en hadden alle skybars van Bangkok een hele leuke, maar hele dure valentijns aanbieding en dus waren onze portemonnees er niet op ingesteld om naar boven te gaan. Dus gelijk maar weer de taxi gepakt om naar een hippe club te gaan. Het was een ietwat aparte tent maar de muziek was best leuk en ik heb een hele leuke avond gehad met alle Nederlanders die hier ook naar toe waren gekomen.

De volgende morgen werden we bijna allemaal fris en fruitig wakker en na een heerlijke (koude) douche en een stevig ontbijt zijn we met de lokale bus voor 9 bath pp naar de grootste weekend markt van Bangkok en omstreken. 9 bath is omgerekend 0.24 cent voor ongeveer een klein uurtje in de bus, deels moesten we staan en er was geen airco, dat dan wel weer. Eenmaal op de markt wilde ik graag de groep splitsen, omdat met 8 mensen over een markt struinen niet echt ideaal is, maar helaas waren een paar het hier niet mee eens, dus lekker met z’n allen over de markt. Het was een hele onderneming en we hebben nog niet de helft van de markt kunnen bekijken, helaas heb ik niets kunnen kopen en we hebben meer stilgestaan om te wachten dan dat we kraampjes gezien hebben, maar goed, het was best leuk. Ik mocht van Ellen en Roos een verjaardags cadeautje op de markt uitzoeken, maar helaas niet echt de rust gehad om iets leuks te kiezen, dus we gaan met z’n drieën nog wel een keertje terug om echt te shoppen.
Ik had de hele dag geen internet, dus eenmaal thuis ben ik met name even bezig geweest met alle leuke en lieve whatsapp berichtjes te beantwoorden, lekker gedoucht na de lange dag en op tijd gegeten om ook lekker vroeg te gaan slapen.

Nu de eerste dag van de week weer gehad, nog drie te gaan om vrijdag avond de nachttrein te pakken en zaterdag ochtend in Chiang Mai aan te komen voor een weekje vakantie en sightseeing in het noorden van Thailand!

Toch nog even leuk om te vertellen dat het hier heerlijk warm is, en dat ik in de eerste 2,5 week nog geen 1x een lange broek of lange mouwen heb gedragen, hoe is het weer bij jullie in Nederland? Ook zo lekker of ‘net geen’ elfstedentocht weer? ;)

Dikke kus en tot de volgende update!
-x- Milou

• 17 Februari 2015 - 01:16

Carla:

dat studeren in Verweggistan is zo gek nog niet.
    Geniet ervan maar wel opletten Milou

• 17 Februari 2015 - 08:58

Laura:

Hee Miloutje!
    Wat een verhalen zeg, super! Ga vooral lekker verder met genieten! kus