Een heerlijk einde en een fantastisch begin! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Een heerlijk einde en een fantastisch begin! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Een heerlijk einde en een fantastisch begin!

Blijf op de hoogte en volg Milou

14 April 2015 | Indonesië, Denpasar

Het is alweer een hele lange tijd geleden sinds mijn laatste reisverslag, en inmiddels zit ik zelfs al in Bali, maar toch zal ik nog even een update geven wat er de laatste weken in Thailand is gebeurd!

Naast dat we heel erg veel bezig zijn geweest voor alle verslagen, toets en presentaties op school, zijn we drie weken geleden een weekendje naar Hua Hin geweest. Hier gingen we heen met name om te relaxen, op het strand te liggen en lekker eten. Nou, en dat is goed gelukt. Het enige wat we daar gedaan hebben is relaxen, op het strand liggen en lekker eten. We hadden een Nederlands guest house, wat betekende dat we elke dag even van de Nederlandse snackkaart hebben gegeten, die frikandel speciaal smaakte ook in Thailand toch wel echt super lekker. Verder hebben we lekker op het strand gelegen, in de zee gezwommen, veel gevolleybald en gevoetbald wat betekende dat we aan het einde van de dag toch allemaal wel een beetje rood waren geworden. Zondag hebben we nog even kort op het strand gelegen voordat we weer aan onze terug reis begonnen. En lekker bij gebruind waren we klaar voor de laatste lesweek in Thailand.

Het weekend voor de toetsweek zijn we thuis gebleven, we hebben veel voor school gedaan en daarnaast lekker gezwommen en gegeten. Dinsdag in de toetsweek hadden we onze eindpresentatie over een van de verslagen, dit ging prima en hopelijk sluiten we het met een goed cijfer af. Ondanks dat niemand nog zin had om te leren de rest van de dag, iedereen was drukker met het feit dat we bijna naar Bali zouden gaan, hadden we woensdag toch echt nog thais mondeling examen en een tentamen. Ook was het die woensdag Sonkran (oud & nieuw in Thailand) feest op school wat samen ging met international day. Dit betekende dat we na ons tentamen allemaal buiten werden verwacht, per land moest 1 persoon naar een podium komen met de vlag van zijn land en zichzelf in z’n eigen taal voorstellen. De eerste keer was dit om te oefenen en s’ middags moest het nog een keer gedaan worden maar dan voor de president van de school. Sonkran in Thailand is een feest waarbij er vooral heel veel en hele grote watergevechten worden gehouden. Ook op school was dit de bedoeling, en sportief als wij zijn, deden we allemaal leuk mee. We stonden op school als een stel 10 jarigen helemaal enthousiast mee te doen en niemand van ons is het gelukt om droog te blijven. Dit was echt een van de leukste dingen die we gedaan hebben, helemaal omdat iedereen helemaal los ging, er was muziek en er waren zelfs grote brandweerauto’s die de brandslang gewoon opentrokken om mensen nat te spuiten. Ook de docente die die dag nog met ons Thai examen af moest leggen liep rond met een groot waterpistool met een extra watertankje op haar rug, ons allemaal nat te spuiten. Erg serieus konden wij toen ook het examen niet meer nemen, en we hebben het allemaal met een ruime voldoende gehaald, hoe leuker je meedeed in het watergevecht, hoe hoger je cijfer ongeveer.

Die avond, woensdag avond, moest er natuurlijk goed gevierd worden dat onze eerste module erop zat, dat we klaar zijn in Thailand en klaar voor een nieuw avontuur in Bali, dus met bijna iedereen, naar Bungalow. Hier hebben we een hele gezellige avond gehad, naast lekker dansen ook veel met mensen staan praten en zo merk je toch wel dat je na tien weken samen, elkaar echt wel beter hebt leren kennen. Na deze avond lagen we toch allemaal iets later dan gepland in bed, zeker omdat we de volgende dag naar Bangkok zouden gaan om een fietstocht te doen.

Donderdag ochtend zijn we eerst naar school gegaan om ons laatste verslag in te leveren, en daarna zouden we door gaan naar Bangkok. Het plan was om met z’n vieren te gaan, maar 2 van de vier voelden zich toch niet zo lekker (toch het gevolg van een gezellige avond ervoor) en dus gingen we met z’n tweeën fietsen. Het duurde even voor we er kwamen en we waren al bijna te laat, we hadden ons er al op ingesteld dat we de fietstocht niet meer zouden halen en een middagje in Bangkok door moesten brengen, maar uiteindelijk op het moment dat we gebeld werden waar we bleven, liepen we bij het bedrijf naar binnen. We hebben drie uur lang door de kleinste en onbekende straatjes van Bangkok gefietst en zo een hele andere kant van deze stad leren kennen. We reden echt door de huizen van mensen, langs keukens waar mensen stonden te koken voor het gezin, langs basisscholen en midden door China Town. Op deze manier hebben we een hele andere kant van de stad gezien, en heel erg blij dat we toch zijn gaan fietsen waren we drie uur later weer terug bij ons beginpunt.

Nadat we wat hebben gegeten, moesten we ons omkleden omdat we ’s avonds wel naar een sky bar zouden gaan, ook met de meiden die de fietstocht niet gered hebben. In ons mooiste jurkje en netste bloesje waren we klaar om te gaan. Eerst was het plan om naar de sky bar in de Lebua State Tower te gaan, ook wel bekend van de Hangover 2 film, een hoge open sky bar, waar je bijna €30,- voor een cocktail betaald, maar omdat de rest al bij een andere sky bar was, zijn we weer de hele stad doorgekruist om die kant op te gaan. Deze sky bar was 84 verdiepingen hoog (20 verdiepingen hoger dan de hangover sky bar), middenin de stad en gelukkig ook een stuk goedkoper. Hier hebben we met een prachtig uitzicht cocktails gedronken op de 83e verdieping en 1 verdieping hoger kon je buiten rondom lopen om te genieten van het magische uitzicht over de stad. Voor mij was dit echt een hele goede afsluiter van deze dag in Bangkok en van onze 10 weken in Thailand.

Vrijdag overdag stond in het teken van de kamer opruimen, koffer pakken en ons klaar maken om middenin de nacht naar het vliegveld te gaan. Zaterdag om 03:30 werden we opgehaald en om 6:15 vertrok ons vliegtuig. Ik had enorm geluk, de beenruimte in het vliegveld was echt minimaal, en alle rijen zaten helemaal vol, behalve bij mijn stoel. Ik had drie stoelen voor mezelf en dus heb ik nog even heerlijk kunnen slapen. Nadat ik blij was dat we gewoon op de landingsbaan landden, aangezien het er op lijkt dat je in het water landt, waren we erg snel al in ons hotel voor de komende 10 weken.

Onze kamer is echt prima, lekker ruim, heerlijk zachte bedden en een bijna warme douche, daarnaast hebben we genoeg ruimte voor onze spullen en zelfs een klein balkonnetje. Daarnaast is ook het hotel echt heerlijk, naast een nette lobby, gezellige zitruimte hebben we een zwembad!! Natuurlijk maken we daar heel erg goed gebruik van, we moeten er goed van genieten ook.
Zaterdagmiddag hebben we lekker bij het zwembad gelegen en een biertje gedronken en toen was het tijd om de mensen die nog op Bali zaten nog even te zien voordat ze naar Thailand vertrekken.

Zaterdagavond hebben we heerlijk gegeten en toen, nadat we heel hard moesten rennen om voor 9uur in een club te zijn, hebben we van 21:00 tot 22:00 van de gratis cocktails genoten. Overal op Bali zijn kroegen met happy hours en andere aanbiedingen, en zo is er een kroeg waar je van 21:00 tot 22:00 gratis cocktails kunt drinken als je maar voor 21:00 binnen bent. Hier hebben we een hele gezellige avond gehad, wat iedereen er dan nog van weet, want er zijn 5 cocktails die je gratis kunt drinken, en ja, Linda en ik wilden ze alle 5 proberen binnen het uur, en ja dat is gelukt. Na nog een paar kroegen langs gegaan te zijn lagen we toch redelijk op tijd allemaal in bed.

Zondag zijn we lekker naar het strand geweest, en maandag na een gezellig etentje was het tijd om weer afscheid te nemen, voor ons tijd om Bali te gaan verkennen, en zij gaan genieten in Thailand!

Ook was maandag de introductie dag op school, naast een mooie Balinese dans en een klein verkleedpartijtje van een paar medestudenten in traditionele outfits hebben we te horen gekregen wat ons deze module te doen staat. We moeten behoorlijk veel voor school doen, maar gelukkig is er ook iets meer vrije tijd dan in Thailand, wat betekend dat we tijd zullen hebben om de mooiste plekjes van Bali te gaan verkennen.

Voor nu, genoeg gekletst en jullie zijn weer helemaal op de hoogte, ik ga verder genieten bij het zwembad!

Dikke kus!

Tags: Thailand, Bali