Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu Time flies when you’re having fun! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Milou Regteren - WaarBenJij.nu

Time flies when you’re having fun!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

14 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Wat gaat de tijd snel! 6 weken gehad en nog maar 4 weken te gaan in Thailand voordat we naar Bali gaan. Nog maar 4 weken om om een heleboel mooie dingen in Thailand te bekijken, en er staat nog heel wat op onze bucketlist. Wat ik wel al weet, is dat niet alles van onze bucketlist gaat lukken in de komende vier weekenden, en dus, moet ik nog maar een keertje terug naar Thailand. Vervelende gedachte...

Maar, first things first, we zijn hier eerst nog vier weken, dus eerst nog flink genieten! En dat hebben we afgelopen weekend zeker gedaan, en hoe! Maar eerst het begin van de week. Na vorige week zondag heerlijk Europees gegeten te hebben, stond maandag onze eerste kookles op het programma! We hadden ons eerder al opgegeven voor twee thaise kooklessen, dus ik was zeer benieuwd. We hebben twee gerechten gemaakt, loempia’s met chili saus en een groene curry, en gelukkig mochten we aan het einde van de avond ook nog al onze zelf gemaakte gerechten opeten, genieten! Ik ben benieuwd of me dit in Nederland ook nog eens gaat lukken… Kooktalent dat ik ben.

Dinsdag was alweer de laatste schooldag van de week, een hele hoop mensen waren weg naar de full moon party, eerst wilden wij er ook naartoe, maar aangezien je voor dat eiland alleen nog maar voor 4 of 5 nachten een overnachting kon boeken hebben we besloten om toch niet te gaan. Woensdag was een nationale vrije dag, die we besteedt hebben aan lekker uitslapen, wassen, opruimen en een klein beetje school. Woensdag avond gingen Ellen, Roos en ik naar Bangkok om met de nachtbus naar Trat te gaan, om vervolgens naar Koh Kood (ookwel Koh Kut) te varen. De bus vertrok om 23:30 s’ avonds, wat dus betekende dat we om 4:30 in Trat aankwamen. Met een taxi werden we naar een bedrijf gebracht wat de boottochten naar het eiland organiseerde (natuurlijk wel de duurste boot die je kon nemen) en dus om 05:00 s’ nachts lagen we op een paar kei harde strandbedjes te wachten tot de boot om 10:45 zou vertrekken. Dit was niet de meest handige optie, maar omdat we s’ nachts reisden kostte het wel de miste tijd. Donderdag ochtend na een leuke boottocht kwamen we aan op een van de mooiste plekjes waar we tot nu toe zijn geweest. We meerden aan bij een lange pier die door lichtblauw helder water liep, met aan beide kanten witte stranden met alleen maar palmbomen. Natuurlijk de helderblauwe lucht niet vergeten in je eigen voorstelling.

We liepen de pier op van het eiland en wilden naar het centrum lopen om scooters te huren en een slaap plek te zoeken. Wel stonden er allemaal open busjes op de pier, maar wij dachten dat die er waren om mensen naar al geboekte resorts te brengen. Aan het einde van de pier werden we aangesproken door een Duitse vrouw die ons gelijk vertelde dat we niet naar het centrum konden lopen en dat veel hostels al vol zaten omdat het druk was op het eiland, ook scooters huren zou moeilijk kunnen worden. Wel was er in het hostel waar zij sliep (toevallig…) nog een bungalow vrij, ook kon ze proberen voor ons scooters te regelen. We besloten het aanbod maar aan te nemen, want we kenden het eiland niet en we hadden geen zin om de hele middag op zoek te gaan naar een hostel. Dus, in een taxi gestapt en bij het hostel werden we al ontvangen door de eigenaresse, een superlieve thaise vrouw. We hadden onze eigen bungalow met twee tweepersoons bedden, een badkamertje en een lekker balkon.

We hebben gelijk omgekleed, zwemkleding aangetrokken en toen de scooters er waren, op de scooter gestapt om naar het strand te gaan. We kwamen na een stukje toeren tussen de palmbomen door op een heel mooi wit strand, blauwe zee en bijna geen mensen. Het bleek bij een resort te horen, maar het was open voor iedereen. Hier hebben we de rest van de middag heerlijk gezwommen, gelegen en rustig aan gedaan. Het zag er echt prachtig uit daar, en natuurlijk, ook al had ik mijn camera mee, ben ik vergeten foto’s te maken, goede toerist die ik ben.

Tegen het einde van de middag weer op de scooter gestapt om naar een barretje te gaan. Aan het water, met prachtig uitzicht over de zee konden we de zonsondergang bekijken. Met muggenspul in de ene hand (rond zonsondergang zijn er de meeste muggen) en een heerlijke home made mojito in de andere hand hebben we hier een hele tijd gezeten en gekletst met de eigenaar (bleek in Nederland geboren te zijn) en een andere man die op het eiland woonde en werkte.
Toen de cocktails op waren en de zon onder, zijn we doorgereden naar een Italiaans restaurantje, gerund door een man die oorspronkelijk uit Italië komt. Hier hebben we alle drie een heerlijke pizza gegeten onder het genot van een koud glas Limoncello. En als klap op de vuurpijl een enorme gekko die op het plafond van het restaurant zat, je zit toch net even anders je pizza te eten als je weet dat er zon beest rond loopt (hij was ongeveer 30-40cm lang). Maar de pizza’s waren heerlijk.

We waren al door meerdere mensen gewezen op een barretje waar het ’s avonds erg gezellig scheen te zijn, en het was gelegen dichtbij onze bungalow, dus we besloten ook daar nog even te kijken, een biertje gedronken en nadat we een Duitse jongen naar huis hadden gebracht die bang was voor de straathonden zijn wij ook weer terug naar onze bungalow gereden. Spannend was wel de loopbrug boven een riviertje waar we (met scooters) overheen moesten rijden voor we bij ons huisje waren, ongeveer een meter breed en niet echt waterpas gebouwd.

De volgende dag, vrijdag, hebben we eerst een waterval bezocht en verder alleen maar lekker op het strand gelegen, gezwommen, gesnorkeld en heerlijk genoten van het mooie eiland. ’s Avonds lekker gegeten en vroeg ons bed in gegaan om rustig een boek liggen lezen. Helaas werd de rust wreed verstoord door een mega spin die ons kwam vergezellen (ik ben inmiddels wel wat gewend hier maar deze was echt heel groot en dik en zwart). Gelukkig wist iemand anders de spin zonder enige moeite of paniek de tent uit te werken en konden wij lekker rustig gaan slapen.

Zaterdag zijn we weer met de boot teruggegaan en na een iets langere rit dan op de heenweg (een voorspelde reistijd van 6 uur wordt hier rustig 7,5 uur, doen ze niet moeilijk over) kwamen we rond half 10 ’s avonds weer in ons appartement aan.

Zondag veel voor school bezig geweest want woensdag hadden we mid term examen. Over het resultaat gaan we het niet hebben.

Maandag hebben we wel nog kookles gehad, wederom heerlijk. Dinsdag ochtend toen ik beneden kwam vroeg iemand mij hoe het met Linda was (mijn kamergenootje) waarop ik haar met een blik aankeek van ‘wat bedoel je?’. Toen bleek het dat ze ’s nachts meerdere keren uit bed was geweest om over te geven, ze was al niet helemaal lekker maar het avondeten was helemaal niet goed gevallen. Goede kamergenoot als ik ben, heb ik ’s nachts in elk geval helemaal niets gemerkt. Oeps.

Donderdag hebben we lekker drankjes gedronken en wezen stappen bij de plaatselijke kroeg en vrijdag de hele middag en avond in Bangkok rondgelopen. Voor de rest van het weekend staat naast school, schoonmaken en wasjes doen verder helemaal niets op de planning. Even lekker rustig aan doen!

Het temperaturen beginnen hier wel enorm te stijgen, in de gebouwen op school is het gemiddeld 24 graden want de airco’s staan constant aan. Buiten is de temperatuur ongeveer 35 graden maar de gevoelstemperatuur is minstens 40 graden, en dat is toch wel iets waar wij niet aan gewend zijn. Vorig jaar was het rond deze tijd 50 graden hier. En nu ook zijn de temperaturen alleen maar aan het stijgen dus we bereiden ons voor op het ergste hier.

Dikke kus!
Milou

• 14 Maart 2015 - 13:25

Wieneke:

heerlijk! Maar dan moeten we het nog even hebben over dat stukje waar jij het niet over wil hebben..............

• 18 Maart 2015 - 21:26

Jnntt:

Wederom een prachtig verhaal.
    Tuurlijk snap IK wel dat je niet alles vertelt, ik ben ook jong geweest.
    Mam, bemoei je eens niet met alles